Velosipēdi
Aksesuāri
Detaļas
Tūrisma preces
Akcijas preces
Jaunākās preces

Pēdējās skatītās preces

Saistību atruna
Apmaksa
Garantija
Kontakti
Piegāde
Padomi
Droša braukšana
Izvēlies pareizo
Pareiza braukšana
Velo apkope
Velosipēdi
Aksesuāri
Detaļas
Tūrisma preces
Akcijas preces
Jaunākās preces

Braukšanas tehnika

  

Mīšanās tehnika

  • Novieto pēdas priekšgalu pedāļa centrā.
  • Minoties centies turēt abus ceļus paralēli velosipēda rāmim.
  • Lai absorbētu dažādu šķēršļu izraisītos triecienus, turi elkoņus mazliet ieliektus.
  • Iemācies pareizi un īstajā brīdī pārslēgt pārnesumus.

Līkumu izbraukšana

  • Tuvojoties līkumam, mazliet nobremzē un sagatavojies nedaudz sasvērties līkuma virzienā.
  • Pedālim, kurš ir līkuma iekšmalā, jāatrodas augšējā stāvoklī!
  • Celi, kurš ir līkuma iekšmalā, mazliet pavērs pagrieziena virzienā, bet otru turi paralēli rāmim.
  • Nekad neminies izbraucot ātrus vai asus līkumus.  

Kalnā braukšana

  • Samazini pārnesumu pirms kāpuma un turpini samazināt pārnesumus braucot kalnā, lai saglabātu pedāļu apgriezienu biežumu.
  • Ja esi sasniedzis zemāko pārnesumu un pedāļu apgriezienu biežums sāk samazināties, papildus spēku var iegūt pieceļoties no sēdekļa.
  • Nogāzē lieto augstus pārnesumus, lai izvairītos no ātras mīšanās.
  • Nepārsniedz drošu ātrumu, vienmēr saglabājot kontroli pār velosipēdu.

Pārnesumi

Vairums velosipēdu ir aprīkoti ar pārslēdzamo pārnesumu sistēmu. Tā darbojās izmantojot pārslēdzēju un mehānismu sistēmu, kas pārvieto ķēdi starp zobratiem ar dažādu zobu skaitu. Maināmo pārnesumu mērķis ir ļaut saglabāt vienmērīgu pedāļu apgriezienu tempu mainīgos apstākļos. Tas nozīmē, ka braukšana ir mazāk nogurdinoša un neprasa papildus piepūli, lai uzbrauktu kalnā un nav nepieciešama ātra mīšanās braucot no kalna.

Velosipēdi tiek ražoti ar dažādu pārnesumu skaitu (no 5 līdz pat 27). Velosipēdam ar 5 – 6 pārnesumiem ir tikai viens priekšējais zobrats, 5 – 6 aizmugurējie zobrati un aizmugurējais pārnesumu pārslēdzējs. Velosipēdam ar vairāk pārnesumiem ir arī priekšējais pārslēdzējs, 2 – 3 priekšējie zobrati un var būt pat 9 aizmugurējie zobrati.

 

Pārslēgšanās pamatprincipi

Nav svarīgi cik pārnesumi ir velosipēdam, pārslēgšanas darbības principi ir vienādi. Priekšējais pārslēdzējs tiek vadīts ar kreiso slēdzi un aizmugurējais ar labo. Lai pārslēgtu pārnesumu, pedāļi ir jāgriež uz priekšu. Nav iespējams pārslēgt pārnesumu, ja pedāļi negriežas vai griežas atpakaļ.

Pirms pārslēgšanās, nepārtraucot mīšanos, nedaudz samaziniet spiedienu uz pedāļiem. Pirms apstāšanās pārslēdziet ķēdi uz zemāku pārnesumu, lai braukšanas uzsākšana būtu vieglāka.

Ieteicamās priekšējo un aizmugurējo zobratu kombinācijas, lai izvairītos no ķēdes paātrinātas nolietošanās.

 

Sūdzības

Braucēja sūdzības

Kur meklēt risinājumu

Stīvs kakls * Braukšanas tehnika, mazliet jāsaliec rokas, jāatbrīvojas.
* Stūre ir par zemu attiecībā pret sēdekli.
* Stūres iznesums ir par garu.
Sāpes muguras lejasdaļā * Sēdeklis ir par augstu.
* Stūre ir par zemu attiecībā pret sēdekli.
* Braukšanas tehnika, braucējs šūpojas braucot. Periodiski nepieciešams piecelties no sēdekļa un pabraukt stāvus.
* Sēdeklis ir par daudz uz aizmuguri.
* Stūres iznesums ir par garu.
Notirpušas rokas * Par daudz svara tiek novirzīts uz rokām, stūre ir par zemu.
* Braukšanas tehnika, ilgstoši braucot ieteicams neturēt rokas uz stūres vienā vietā.
Sāpes ceļos * Braukšanas tehnika, braucējs izmanto nepiemēroti lielu pārnesumu.
* Sēdeklis ir par zemu.
* Sēdeklis ir par daudz uz priekšu.

*Braukšanas apstākļi ir par smagu braucēja fiziskajai sagatavotībai.

Notirpušas pēdas * Nepieciešama mīkstāka starpzole velo apavos.
* Velo apavi ir par ciešu aizdarīti.
* Velo apavi ir par mazu.
* Braukšanas tehnika, uz pedāļa jāspiež ar pēdas priekšdaļu.
Tirpšana vai noberzumi kājstarpes apvidū * Sēdekļa priekšgals par augstu.
* Sēdekļa forma nepiemērota braucējam.
* Braukšanas tehnika, periodiski nepieciešams piecelties no sēdekļa un pabraukt stāvus.
Velosipēds grīļojas un grūti vadāms * Stūre ir par zemu attiecībā pret sēdekli.
* Braucēja svars uz velosipēda ir par daudz pārnests uz priekšu.

PadomiPiegādeApmaksaGarantijaKontaktiSaistību atruna

izstrādāja: Edmunds Medvedevs